Zakelijke telefoon abonnementen

Niet alle ondernemers die zelf een eenmanszaak of kleine onderneming hebben weten wat het verschil is tussen een particulier of privé? abonnement en een zakelijk abonnement. Nadat de beslissing is genomen om een zakelijke telefoon aan te schaffen word je vervolgens voor de keuze gesteld om een bijpassend abonnement af te sluiten. Om meer duidelijkheid te verschaffen over het zakelijke abonnement en de verschillen tussen het particuliere abonnement en het zakelijke abonnement.

Verschillen tussen een zakelijk- & particulier abonnement

Een zakelijk telefoonabonnement verschilt in grote lijnen niet erg veel met een particulier telefoonabonnement. De prijzen zijn doorgaans wat hoger, maar er hoeven geen aansluitkosten betaald te worden en er mag wel btw op de prijs van het abonnement, eventueel bijkomende kosten en de telefoon worden afgetrokken. Wanneer een particulier abonnement wordt afgesloten dan moeten aansluitkosten wel worden betaald en mag alleen over de belkosten die aantoonbaar zijn gemaakt voor de zaak btw worden afgetrokken. Daarnaast heeft een zakelijk abonnement een beschikbaarheidsgarantie, waardoor eventuele storingen doorgaans binnen 24 uur zijn opgelost. Als dit niet het geval is, dan kan er eenvoudig compensatie voor de geleden schade worden gekregen. Aangezien de beschikbaarheid dit voor de gemiddelde consument minder belangrijk is, kunnen er langere storingen zijn en is het krijgen van compensatie moeilijk.

Een derde voordeel is dat er voor zakelijke klanten vaak ook een aparte helpdesk die betere en snellere support levert dan de helpdesk voor de consument. Dit komt vooral doordat de telefoonverbinding voor bedrijven een kritiek onderdeel van de bedrijfsvoering is en eventuele problemen moeten dus snel kunnen worden opgelost. Voor particulieren is de snelheid waarmee problemen worden opgelost minder belangrijk en vooral minder kostbaar.

Tot slot mogen aanvullende diensten in sommige gevallen kosteloos worden gebruikt bij providers. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk mensen met een zakelijk abonnement gratis gebruik kunnen maken van tethering, terwijl mensen met een particulier abonnement hier extra voor moeten betalen. Door de voorwaarden van een zakelijk abonnement met die van een particulier abonnement te vergelijken kunnen deze aanvullende diensten worden gevonden.

Een keuze maken

Bij de afweging om een zakelijk abonnement te nemen zijn er drie punten die in acht moeten worden genomen. De keuze tussen een particulier of zakelijk abonnement is hiermee eenvoudig te maken.

Een zakelijk abonnement is doorgaans wat duurder dan een particulier abonnement, maar de btw-kosten van het abonnement mogen worden afgetrokken van de belasting. Dit is niet het geval bij een particulier abonnement.

– De kans op storingen is bij een zakelijk abonnement kleiner en als er toch een storing zou zijn dan is het eenvoudiger om compensatie te krijgen. Er is in veel gevallen bovendien een aparte helpdesk waardoor eventuele problemen sneller kunnen worden opgelost.

– In sommige gevallen kan er met een zakelijk abonnement gratis gebruik worden gemaakt van aanvullende diensten, terwijl hier met een particulier abonnement voor moet worden betaald.

Terug naar overzicht
  • Vragen

    We helpen u graag verder
  • Stuur een e-mail

    info@ondernemen360.nl
  • +31 (0)84 877572

    09:00 - 17:00
  • Formulier

    Vul ons contactformulier in!