Zoekmachine Adverteren
Zoekmachine Adverteren, dat ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd kan een effectieve en snelle manier zijn om jouw producten en diensten te verkopen. Web-Impact, SEO en Internet Marketing richt zich met Zoekmachine Adverteren op Google AdWords omdat dit het advertentie programma is om jouw advertenties te plaatsen op Google, de zoekmachine nummer één ter wereld.
Zoekmachine Adverteren: hoe werkt het?
Zoekmachine Adverteren met Google AdWords biedt je in feite twee mogelijkheden. Zo kun je ervoor kiezen de advertenties te tonen bij relevante zoekresultaten of op websites binnen het Google Display Netwerk. Dit houdt in dat je op talloze, zelf gekozen websites terechtkomt die aangegeven hebben dat ze Google advertenties accepteren. Je kunt ook kiezen voor een combinatie van Zoekmachine Adverteren met Google AdWords door beide mogelijkheden in te zetten.
Relevante Google AdWords adverenties
Jouw advertenties worden getoond bij relevante zoekresultaten binnen Google. Deze advertenties worden meestal rechts- en steeds vaker linksboven de gratis zoekresultaten getoond. Bij deze mogelijkheid van Zoekmachine Adverteren reken je af per click (PPC - Pay Per Click), vertoningen van advertenties zijn geheel kosteloos.
Google AdWords binnen Google Display Netwerk
Je advertenties worden getoond op websites binnen het Google Display Netwerk, een netwerk van duizenden populaire websites. Je kunt zelf beïnvloeden op welke websites jouw advertenties getoond worden, deze websites dienen uiteraard relevant te zijn voor de doelgroep. Bij deze mogelijkheid van Zoekmachine Adverteren reken je af per click (PPC - Pay Per Click) of per 1000 vertoningen (CPM - Cost Per Mille).
Zoekmachine Adverteren - geschikt voor jouw onderneming?
Of Zoekmachine Adverteren een geschikt marketinginstrument is om de producten en of diensten onder de aandacht te brengen bij jouw publiek, is afhankelijk van vele factoren, namelijk de kosten per click, marge op het product of dienst, Website Usability, prijzen, branche enzovoorts. Middels een onderzoek kan een inschatting gemaakt worden of het een goed marketinginstrument is voor de organisatie.
Terug naar overzicht